måndag 13 augusti 2007

muskler ett brott?

fick ett mindre slag i morse då jag läste aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article571219.ab

även SVD Kör storyn:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16660917.asp

sist jag kollade i lagboken behövs minst, skällig mistanke för att tvinga någon att genomgå test för otillåtna medel, är stor muskelmassa skälig misstanke?

står hemma med vånda framför spegeln,, -törs jag gå och träna i dag, jag kanske anses misstänkt för doping brott om jag tränar för mycket.

ja ja i vilket fall som helst tycker jag att det är mycket märkligt att en förundersökning mot poliskvinnan har lagts ner, ett sådant ingripande är ju precis hur dumt som helst och visar på okunskap och fördomar hos polisen, ja jag vet att doping är ett utbrett samhällsproblem, men det legitimerar inte polisen att utan grund för sak tvinga folk till kontroller. är ett lagvidrigt och kränkande ingrepp. sist jag tittade efter har polisen/åklagaren bevisbördan hos sig, och så skall det vara annars får vi ett samhälle där vi konstant måste bevisa att vi är oskyldiga.

för övrigt kära ordningsmakt så finns det gott om folk som gymtränar och sysslar med kraftidrott, och får bra resultat utan olagliga medel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dej helt och hållet mein general

Anonym sa...

Konstiga prioriteringar Kling&Klang gör nu för tiden. Men riktiga brott klarar ju inte den dumma svenska polisen av numera. Kolla att cyklar har cykellyse och liknande tycks vara det prioriterade....