torsdag 2 augusti 2007

Presentation

jag startar här en blogg, för att skriva om mina åsikter på saker som händer inom Politik och samhällsfrågor.

vem är jag då? jag är en 31 årig egenföretagare som kommer från sthlm, men arbetar på olika orter i sverige.

jag har ett förfluttet som medlem i LUF och folkpartiet, dock finner jag de steg de har tagit de senaste året lika liberala som potatismos är surt.

utgångspungter i min sak att se på händelser och samhället:

det fria ordet är okränkbart, alla har rätt att uttrycka sin åsikt, oavsätt hur dum eller inteligent han är. ( ja även antihomo-kristna och rasister osv osv)

"ett kollektiv får aldrig ta sig rättigheter utöver den enskilda individen"
( jag vet att det är iprincip ogenförbart i ett morderntsamhälle, men det finns mycket att jobba på i vårt samhälle med detta som målbild då vi har helgonförklarat kollektivet och samhällsinstanser)

jag har en ganska grov släng av dyseleksi,, men jag hoppas att ni kan lässa och följa vad jag skriver.

Inga kommentarer: