söndag 30 september 2007

Bloggare som cencurerar kritik??

http://www.jinge.se/

Jinge är en flitig bloggare och finns ofta med på listor på bloggkommentarer hos dagstidningarna. Han och jag har ytterst sällan samma åsikt. och jag läser hans Blogg ofta, han har många kommentarer på det han skriver. och den senaste veckan har jag skrivit kommentarer på hans Blogg, dock har Jinge en funktion som ger honom rätt att godkänna vilka kommentarer som skall publiceras. varje gång jag har skrivit något på hans sidan har jag blivit censurerad! jag har inga extrema åsikter, inte så att det skulle vara oacceptabelt att publicera i alla fall. men jag avviker från den fan klubb och likasinnade som jinge vill omge sig med, det är oavkortat lismande och bifallande kommentarer som finns på hans sida.

jag anser att detta är J_vligt Puckat gjort då, han i sin blogg precis som jag kritiserar makthavare och journaliser, men om man där efter stänger ner kritiker och ej är öppen för debatt då är ju hela principen död. bloggare skriv din åsikt, skriv va fan du vill men låt oxå andra kommentera vad du säger. så hålls debatten levande och får betydelse för fler. jag ser arga kritiker som beröm, då har ju min blogg berört någon.

Inga kommentarer: