torsdag 19 juni 2008

gör inte homosar fria val?









Läste nu på morgonen SVD`s Ledarsida där Paula Neuding skriver om homosexualitet. föds man till bög eller är det något man blir är frågeställningen. Jag blir förvånad då jag läser om att man i fria länder som USA och Sverige faktiskt bedriver seriös forskning i frågan! varför då?


Är inte hela denna process något som spärr på Homofobin?

tänkta scenarion:






forskare bevisar att bögar har ett medfött "fel" = Bögar är medicinskt defekta (det här gör nog kristna extremister och andra homofober jätteglada)





forskare visar att bögar blir bögar antigen genom aktivt val eller formas genom miljön. = bögar är socialt och sexuellt avvikande ( vilket dröm scenario för den som vill ha lite ammunition för att sända homosar tillbaka till Medeltiden)





som liberal kan jag känna att frågan bara blir akademisk och tröttsam, räcker det inte med att oavsätt anledning gör alla människa val i livet och det står alla människor fritt att göra vilka val de vill så länge inte det valet går ut över någon annan.





det viktiga i frågan om homosar är väl inte varför de är homo, frågan är väll rättigheten att vara precis den du vill vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det har du förbannat rätt i. Det viktigaset är inte om du är född med det eller inte. Kanske reserverar jag mig. Det viktiga är väll att man får vara den man vill och får respekt. Att man ska slippa riskera bli nedslagen och jagad för att man håller fel person i handen.

Anonym sa...

Jag tycker man forska på om liberaler är genetiskt defekta eller bara valt att ha äckliga och korkade åsikter.