torsdag 13 december 2007

väl spenderad energi och tid?

väl spenderad energi och tid?

svd i dag 071213: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_682923.svd

jahaa då har feminismen nått till traditionell symbolik och har lyckas ändra på ett kulturarv,,,
den svenska utlandstyrkans symbol har blivit könsstympad, det stolta lejon som styrkan bär som symbol har blivit en enuk. varför? Jo för den representerade inte alla i styrkan, det fanns ju kvinnor med, inte bara killar. Men nu kan man undra om inte kvinnor oxå kan se symbolik i en erigerad penis? det är en av dom äldsta symboler för kraft och nyskapande som världen känner.
I förkristliga gudinnekulter och hedendom var fallosen en symbol lika stark som korset är för de kristna, och de flesta historiker är överens om att deras kultur var ( i religiös grund i alla fall) jämnlik.

måste kännas bra för de tjejer som har jobbat för detta, känns verkligen som meningsful tid och energi, har dom inget bättre försig, fan detta skall ju vara spjutspetsen i vår millitära insats borde dom inte träna, äta, sova? det gjorde i alla fall jag då jag fick militär utbildning?

jag har en vän som är officer i grekiska armen, hans förbands (nått typ an infanteri)symbol är Palas Atena (tror hon är jaktgudinna och beskyddare av soldater,,osäker rätta mig om jag har fel) med blottade bröst(oxå en styrke-symbolik), undrar vad svenska, kvinnliga, feministiska soldater skulle tycka om det? bra är ju en stark kvinna som symbol? eller könsförtyckande? stå och visa pattarna är ju helt klart opassande och objektifierande av kvinnor!?

troligtvis skulle man ge sig på även en sådan bild, för jag har sagt det förr och säger det igen - feminismen likt Laestadianismen ser fan i allt. utan hänsyn till fakta, hur det uppfattas och incitament, så döms saker på feminismensaltare, godtyckligt med hänvisning till att
- vi feminister bestämmer vart PC piskan skall vina!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är inte ens värt att kommentera... det är bara så sjukt så att man tappar hakan... när skall det sluta?

Anonym sa...

Intressant det du säger om likheten med Laestadianska läran. Intressant, det gillade jag.

Anonym sa...

Kastriastrof!

Mvh. Robert