onsdag 12 mars 2008

terrorister där man minst anar,,,

kommentar till SVD`s ledar blogg 080312:
http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=6489


terrorister där man minst anar,,,

Bor man i en stockholms-förort och kommer från mellan östern då är Oredovisade misstankar, delgivna från tredje statsmakt, nog för agerande med stöd av terrorist lagar.

Men om man är en medelklass svenne, med vapen som vill störta vårt demokratiska samhälle, då försöker åklagaren på sin höjd med lite vapen brott. om den första är terrorist, vad är då den andra? frihetskämpe?

lägg av! tillämpa lagen mot dem som förtjänar den.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det spelar ingen roll om man kommer från mellanöstern (arab eller israel) eller att man är svenne: akcepterar man inte demokratiska värderingar och med vapen försöker att störta demokratin, då är man TERRORIST och ska dömmas efter terroristlagen.

Anonym sa...

Sandor: Jag är inte demokrat men inte heller redo att ta upp vapen mot staten likt SMR. Är jag en terrorist enligt dig?

Demokrati enligt mig: varför ska en A-lagare ha exakt lika mycket att säga till om i landet som en högutbildad ekonom (till exempel)? Jag kan inte motivera det, kan du? Alla är INTE lika mycket "värda", alla är INTE exakt lika smarta, alla är INTE lika kapabla att besluta om saker och ting, ALLA är inte mogna att rösta om saker som personen ej är insatt i. Jag vet ett flertal personer som har röstat "borgerligt" för att de TROR att moderaterna är för en restriktiv invandring samt vill bygga upp försvaret igen. Detta trots att sanningen är den motsatta. Detta ser jag som ett bevis på att dagens demokrati är ett misslyckande och utifrån detta drar jag slutsatsen att dagens demokrati är döende då den ej fungerar. Samhällsskick som ej har fungerat har alltid dött och bytts ut mot något annat, det visar historien på. Jag vill ha ett rättvist samhälle där rätt person beslutar om rätt saker. Dvs tvärtom gentemot dagens samhälle där kanske herr X har en åsikt som inte för nationen framåt i utvecklingen. Således ska herr X inte syssla med politik då han enbart är destruktiv trots sin eventuella välvilja. Kort och gott, snabbt ihopskrivet som en kommentar i ett bloginlägg. Nu får vi se om det blir publicerat av bloginnehavaren eller ej.

Guderian sa...

Hej Anonym

hos mig är alla åsikter välkommna,,


jag tycker personligen att dina åsiktar är idiotiska, men det är inte förbjudet att vara en idiot,,

för tillskillnad från dig anser jag att alla människor har en fri vilja som i så liten utsträkning som möjligt skall inskränkas av staten eller andra personer.

så din rätt att utrycka dig trotsatt du inte gynnar det samhälle jag vill leva i, skulle jag aldrig förneka dig.