måndag 8 oktober 2007

sänd Lars Danielsson till Sellafield

Lars,,,,, å så Anders Carlgren,,, ja jävlar

DN var i dag intressant men med lite sund logik kan vi lösa både energi problem och personalproblem på UD.

se art i DN:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=701986

OCH

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=701617

Lars Danielsson är i min synvinken en smilfink som har gjort bort sig en gång för mycket och nu lyckas han skapa media kring sig själv,, sorgligt och dumt, men han som alla andra vill väl få en bit av kakan,,

tänkte bara påminna om att han enligt KU Sanolikt undanhåller information som berör de som föll offer under sunamikatastrofen,,, och har flertalet ggr påkommits med att fara med osaning då han försökt förklara sitt och Göran Perssons agerande under krisen, mannen är falsk och förtjänar inte uppmärksamhet.


föresten Lars har du tänkt på att kungen "inflytande" över utrikespolitiken kanske beror på hans tyngd och den uppmärksamhet han för just därför han är kung, varken du eller jag är oavkortat positiva till ett kungahus, mer rätt skall vara rätt.

Kärnkraft är bra, det är bra för miljön och är en billigt energikälla, att sedan det finns en metod i Storbritannien som kan anrika "göra om " till plutonium och sedan användas igen i brittiska kraftverk är ju bara smart och mer miljövänligt en att bryta ny uran!! fan ibland tror jag att greepeace leds av någon oljesheijk eller nått.

mer kärnkraft med fortsatta transporter till Sellafield men ta med Danielsson oxå han kan behövas Anrikas,, "göras om" fast han kanske redan är isotop mättad, så det blir slutförvar för honom,, fast det blir ju inte klart förr innan år 2020 så,,, men ha då vett att låsa in honom på sipvarpförvaringen så länge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och detta är varför blogfenomenet är så skrangligt - amatörer som tycker till om ditt och datt utan att ens kunna formulera sig så man förstår. Skaffa ett stavningsprogram och läs på om Sellafields 'rena' och miljövänliga historia.

Guderian sa...

ja men det är konstigt att min stavning tydligen är viktigare än vad jag skriver, och det finns lite för mycket som övertygar en Amatör som mig, om att kärnkraften är bra! för att en elitist som du skulle kunna påverka mig,,

att folk har mage att säga nått när dom inte tycker som jag.

psst,, om du vill läsa på,, ta och plocka fram några av de avhandligar som är gjorda inom energitekning, som avhandlar kol och olja gämfört med kärnkraft ;-)

Anonym sa...

Tvivlar på att Sellafield hittar nåt av värde att återvinna där (Danielsson). Men kanske ryssarna vill ha honom som landfill under Tjernobyls reaktor 4.