tisdag 2 oktober 2007

stureplanscentern?

Själv har jag aldrig hört ordet Stureplanscenter förut,, men men det finns altså en parti avdelning inom center som heter så,, led utav Christer Mellstrand, som profileras i dagens SVD (http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17200486.asp )

Jag har tidigare get beröm till centern för deras svängning mot riktig liberalism men efter att ha läst om denna Christer,,, vad ska man säga,, ?

Vilken kille!! han säger ju bara rätt saker rakt igenom! jag kommer inte att hoppa på hans tåg och godkänna honom bara på denna korta artikel, men han har ju en bra start här.

vet inte hur många gånger jag propagerat för att behovspröva barnbidrag,, platt skatt är ju det enda demokratiska,,, precis,, klart att alla statliga monopol borda ha avskaffats för 10 år sedan(eller borde aldrig ha funnits). frihet med eget ansvar och en medborgelig grundtrygghet,,,

Fast tillskillnad mot Christer flörtar jag ibland lite med det nyliberala,,,

sen att han är uppväxt med ensamstående mor i söderförort kan ju inte skada

så ska det ju vara,,,

det är bara att gratulera Centerpartiet till att ha fått in en riktig Liberal i partiet, var rädd om honom det är ont om sådana i vårt land.

vi för se om han håller eller mesar ut då han hamnar i klorna på parlamentariskt och partipolitisk dagis mentalitet,,,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur långt vill du gå i avmonopoliseringen? Ska vi ha privata brandkårer och polisstationer också? Kanske flera olika privata arméer så vi får det billigaste alternativet? Kanske vi ska ha ett privat parlament också som drivs som ett företag?

Bara undrar.

Guderian sa...

Patrik?

Statens roll är att trygga medborgarens säkerhet= bedriva polis och försvarsverksamhet.

och har du funderingar på vad jag tycker om att ta bort våldsmonoplet så finns det flera bloggar jag skrivit som tar upp det.

men i korthet anser jag:
Inget som det finns en plats för på den öppna marknaden, skall stat eller annan organisation få hindra den fri marknaden att konkurera.